3.7.16

Posición do grupo municipal de Gondomar Concello Aberto (CABE) relativa á proposta de PXOM presentada polo goberno municipal de Gondomar

Sobre a base do "Itinerario-cronograma sobre o borrador do PXOM" remitido a este Grupo Municipal o 27 de maio, no que se marcan uns prazos concretos para realizar alegacións a un "borrador do PXOM" por parte do goberno municipal, cabe facer os seguintes comentarios:

A entrada en vigor da Lei 2/2016 do Solo de Galicia o pasado 19 de marzo obriga ao concellos sen planeamento aprobado inicialmente (caso de Gondomar) a tramitar o documento dende o inicio do procedemento.


O artigo 60 da devandita lei marca que en primeiro lugar, o concello promotor do plan deberá solicitar a documentación actualizada que poda ser de relevancia para a redacción do planeamento á consellería competente.

Non sabemos se esta documentación se pediu, e no caso de facerse, non se actualizou no documento presentado á Corporación, que ten a mesma base cartográfica que o Plan presentado no 2014 polo goberno anterior. Este non é un tema baladí, xa que por exemplo, a delimitación do solo rústico de especial protección xa non se fai a discreción do concello promotor, senón que vai depender dos catálogos oficiais dos órganos competentes e de normativas sectoriais. Polo tanto, non é posible acometer a ordenación do solo rústico nas súas distintas categorías sen dar este primeiro paso.

O seguinte paso que marca a Lei do Solo é a redacción, por parte do concello promotor, dun borrador do plan co contido necesario para a súa análise urbanística e dun documento inicial estratéxico que se remitirán á Xunta de Galicia para iniciar a tramitación. Unha das modificacións máis importantes que introduce a nova lei con respecto á 9/2002 é que agora a tramitación do Plan Xeral vai en paralelo á tramitación da avaliación ambiental . Non se trata xa de analizar o impacto dun proxecto definido previamente, senón que as condicións ambientais están dentro da propia toma de decisións e do proceso de redacción. Isto fai carecer de sentido o feito de que se nos entregue un “borrador” sen o documento inicial estratéxico. Os dous documentos teñen que ir da man, ou en todo caso, o borrador ser posterior ao documento ambiental.

O documento presentado polo Goberno como “borrador do PXOM”, contén algunhas modificacións non substanciais que non aparecen valoradas cuantitativa nin cualitativamente con respecto ao Plan Xeral de Ordenación Municipal do Partido Popular (eliminación dos plans especiais nos núcleos rurais e redefinición das áreas de reparto no casco urbano). A propia empresa redactora, na pasada Comisión de Seguimento do PXOM o 29 de marzo, recoñeceu e dixo literalmente que o “espíritu” do Plan non se modificaba, nin no centro urbano nin no conxunto do termo municipal (só había “cambios lixeiros”) e que o número de vivendas practicamente non se reducía, cando no Plan do PP estaba totalmente sobredimensionado (previndo un crecemento de 350 habitantes ao ano, cando os datos reais din que o noso crecemento demográfico está practicamente estancado).

Con respecto ao “borrador” entregado, só contén os planos de ordenación (só do núcleo urbano e a delimitación dos núcleos rurais, sen incluír planos da ordenación xeral do ámbito municipal nin do solo rústico), fichas das áreas de reparto e normativa urbanística. Isto significa que este “borrador”, polo tanto, non contén en ningún caso o “contido necesario para a súa análise urbanística”, é dicir, faltan parte dos planos de ordenación, os planos de información, as memorias informativas e as xustificativas. Esta é a documentación mínima que marca o Anteproxecto de Regulamento da Lei do Solo, de próxima aprobación, e que se transcribe a continuación (en amarelo o que contén o “borrador” do Goberno):

Artigo 172. Contido do documento do borrador do plan xeral
O contido do documento do borrador do Plan debe ser suficiente para permitir a súa análise
urbanística. A tal efecto, conterá os seguintes documentos:
1. Documentación escrita:
a) Unha memoria informativa co seguinte contido:
- Características naturais e aproveitamento do que sexa susceptible o territorio desde o punto de vista agrícola, forestal, gandeiro, cinexético, mineiro e outros.
- Usos actuais do solo, así como edificacións e infraestruturas existentes.
- Aptitude dos terreos para a súa utilización urbana e para a implantación de usos e infraestruturas de relevancia territorial, en razón das súas características físicas, con especial referencia a aquelas zonas do territorio nas que por razóns técnicas sexa desaconsellable o desenvolvemento urbanizador e edificatorio por concorrer riscos tecnolóxicos, xeotécnicos o desenvolvemento urbanizador e edificatorio por concorrer riscos tecnolóxicos, xeotécnicos ou naturais que podan afectas á seguridade das persoas e bens.
- Sinalización pormenorizada dos valores paisaxísticos, ecolóxicos, urbanos, culturais, históricos
-artísticos ou similares, existentes no ámbito territorial do plan, que podan ser obxecto de protección.
- Relación dos núcleos de poboación existentes no municipio, agrupados por parroquias. A tal efecto teranse en conta os núcleos identificados polo Plan básico autonómico.
- Determinacións establecidas polos instrumentos de ordenación do territorio coincidencia no ámbito do Plan.
- Identificación das afeccións derivadas da lexislación sectorial que incidan no ámbito do termo municipal.
- Análise do planeamento vixente nos concellos limítrofes.
- Análise do planeamento vixente na actualidade e do seu grado de cumprimento.
- Análise do grao de adecuación das dotacións urbanísticas existentes ás necesidades da poboación.
- Características da poboación asentada sobre o territorio, as súas condicións económicas e sociais e as previsións da súa evolución.
- Análise do tráfico e da mobilidade.
- Estudio e análise das necesidades de vivenda, libre e de protección, de solo para actividades produtivas, así como da evolución do mercado do solo.
- Obras programadas e política de inversións públicas que poden influír no desenvolvemento urbano por parte dos órganos da Administración do Estado, da Comunidade Autónoma ou dos Entes Locais ou institucionais.
b) Unha memoria xustificativa na que se recollan os seguintes aspectos:
- Xustificación da conveniencia e oportunidade da redacción do Plan.
- Xustificación do modelo de desenvolvemento elixido e descrición da ordenación proposta. A tal
efecto xustificarase a capacidade máxima residencial do plan e as súas previsións de crecemento
para o horizonte temporal que se estableza, de acordo co disposto no artigo 70 deste regulamento.
- Criterios da ordenación e obxectivos, directrices e estratexia de desenvolvemento a longo prazo para todo o territorio comprendido no ámbito, no horizonte temporal fixado, incluíndo as previsións específicas concernentes á realización dos sistemas xerais.
- Establecemento das clases e categorías de solo incidentes no Plan con expresión dos criterios xerais utilizados para a súa delimitación, detallando a superficie incluída en cada unha delas.
- Identificación dos ámbitos de reforma interior delimitados no solo urbano non consolidado, dos sectores delimitados en solo urbanizable, e das delimitacións de áreas de actuación integral nos núcleos rurais, de ser o caso, con expresión das súas superficies, e asignación dos usos globais e intensidades cando corresponda.
- Xustificación das reservas de solo para sistemas xerais esixidas pola lei do solo de Galicia, e para sistemas locais nos ámbitos de solo urbano non consolidado.
- Xustificación das reservas de solo para vivenda protexida esixidas pola lei do solo de Galicia.
- Xustificación da coherencia do plan cos instrumentos de ordenación do territorio con incidencia no ámbito do plan; en especial xustificación da coherencia e conformidade do plan coas determinacións e criterios establecidos polas Directrices de Ordenación do Territorio, incorporando unha valoración da correspondencia dos seus contidos con respecto ao disposto nelas.
- Xustificación do cumprimento da lexislación sectorial de aplicación.
c) A memoria acompañarase do documento inicial estratéxico ambiental co contido establecido na lexislación vixente.
d) A análise do modelo de asentamento poboacional, co contido determinado no artigo 160 respecto dos planos e das fichas informativas de cada núcleo.
2. Documentación gráfica:
a) Planos de información:
a.1 Planos de información xeral , a escala mínima 1:5.000, definido, cando menos, os seguintes aspectos:
- Usos e aproveitamentos do solo existentes, con especial mención dos aproveitamentos agrícolas, forestais, gandeiros, cinexéticos, extractivos e outros recursos naturais do territorio.
- Áreas vulnerables pola existencia de riscos naturais, xeolóxicos ou tecnolóxicos e áreas afectadas por impactos ambientais relevantes.
- Características topográficas do territorio, con expresión dos límites de pendentes superiores ao 50% e rede hídrica.
- Rede xeral de comunicacións.
- Redes xerais de servizos existentes.
- Identificación e localización dos espazos libres, zonas verdes e equipamentos existentes, diferenciando o seu carácter público ou privado.
- Determinacións dos instrumentos de ordenación do territorio e afeccións da normativa sectorial que deban ser tidas en conta para a ordenación urbanística, de acordo co establecido no Plan básico autonómico.
- Identificación dos ámbitos e elementos obxecto de protección de acordo coa lexislación sectorial aplicable.
- Determinacións da ordenación estrutural referidas ás áreas contiguas dos municipios colindantes.
- Evolución urbanística do concello.
a.2 Planos de información do solo urbano: planos que sexan precisos para expresar o estado actual do solo urbano en canto ao seu perímetro e ás características das obras de urbanización e das edificacións existente, a escala mínima 1:2.000.
a.3 Planos de información do solo de núcleo rural: O contido informativo relativo aos núcleos rurais existentes poderá incorporarse nos planos adxuntos ás fichas da análise do modelo poboacional.
b) Planos de ordenación:
b.1 Planos de ordenación xeral do territorio a escala mínima 1:5.000:
- Planos da estrutura xeral e orgánica do territorio, nos cales se sinalen, conxunta ou separadamente, o sistema xeral de infraestruturas de comunicacións, o sistema xeral de espazos libres e zonas verdes, o sistema xeral de equipamentos, e o sistema xeral de infraestruturas de redes de servizos, así como os núcleos de poboación existentes no municipio.
- Planos de clasificación do solo.
- Planos de delimitación dos sectores de solo urbanizable e dos ámbitos de solo urbano non consolidado suxeitos á realización de operacións de reforma interior,así como das posibles áreas de actuación integral en núcleo rural.
b.2 Planos de ordenación do solo urbano, a escala mínima 1:2.000, que recollan, cando menos:
- Determinación do seu ámbito concreto a partir da delimitación do seu perímetro; diferenciación do solo urbano consolidado do solo urbano non consolidado, con expresión das súas superficies.
b.3 Planos de ordenación do solo urbano consolidado, a escala mínima 1:2.000 referidos aos seguintes extremos:
- A delimitación dos espazos libres e zonas verdes existentes e previstas,
reflectindo o seu carácter público ou privado.
- Emprazamento dos equipamentos existentes e previstos, sinalando o seu carácter público ou privado.
- Trazado e características da rede viaria e o trazado do viario de conexión cos sistemasxerais, de ser o caso.
- Trazado e características das redes de servizos que o Plan prevexa, así como as conexións previstas cos sistemas xerais.
b.4 Planos de ordenación do solo de núcleo rural, a escala mínima 1:2.000, que poderán incorporarse ao análise do modelo de asentamento poboacional, referidos aos seguintes extremos para cada núcleo:
- Delimitación do seu perímetro
, con expresión do grao de consolidación.
- Categorización do solo de núcleo rural, diferenciándose o solo de núcleo rural histórico do común.
- Delimitación das áreas de actuación integral no núcleo,no caso de que o Plan as estableza, e dos polígonos correspondentes.

- Trazado e características da rede viaria.
- Trazado e características das redes de servizos que o Plan prevexa, de ser o caso.
b.5 Planos de ordenación xeral do solo urbano non consolidado e do solo urbanizable,a escala mínima 1:5.000,referidos aos seguintes extremos:
- Ámbito delimitado para cada sector de solo urbanizable e para cada ámbito de solo urbano non consolidado, con expresión da súa superficie.
- Desenvolvemento dos sistemas da estrutura xeral do territorio afectos ao ámbito ou sector.

- Emprazamento dos centros de servizo e trazado das redes fundamentais de servizos que prevexa o Plan.
- Asignación de usos usos globais nas diferentes zonas coas súas intensidades.
b.6 Planos de ordenación do solo rústico, a escala mínima 1:5.000, con expresión das distintas clases e categorías de solo e as subdivisións que se leven a cabo en cada unha delas.


Como se pode ver, a documentación que debe conter un borrador de Plan Xeral segundo este Anteproxecto, que se prevé aprobar este ano, é bastante máis extensa e profunda que a entregada polo Goberno Municipal á Corporación. Isto non se trata, en absoluto, dun mero formalismo legal. Por unha banda, expoñer un “borrador” sen ningún tipo de seguridade xurídica, que non sabemos se se axusta á normativa (non hai memoria de cumprimento da lexislación vixente, que mudou de forma substancial dende o 2014), é confundir aos veciños e veciñas de Gondomar cun documento que non se parecerá en nada ao que se enviará á Xunta. Por suposto, sería interesante e produtivo deseñar procesos de participación cidadá previamente á elaboración da proposta, pero nese caso, deberíase evitar que o debate se centrara nos intereses individuais (totalmente lexítimos, pero que corresponden a unha fase posterior da redacción) para falar do colectivo, por exemplo, das necesidades de espazos libres e equipamentos nas parroquias, totalmente infradotadas con respecto ao núcleo urbano e sobre as que non hai ningún tipo de reflexión nesta proposta (segundo a empresa redactora, ningunha parroquia menos Morgadáns solicitou expresamente espazos colectivos, polo tanto é que non se necesitan, e centráronse todos no núcleo urbano).

Por outro lado, segundo o Goberno Municipal, as memorias redactaranse a posteriori a fin de adaptalas ás achegas que se fagan mediante o debate público, o que carece totalmente de sentido común. Precisamente as memorias son a análise na que se fundamenta a proposta, e non ao revés. Estas inclúen aspectos totalmente independentes do debate veciñal, como son a previsión de poboación e de vivenda ou a a xustificación da normativa sectorial (enumerada no Anexo), que é necesario coñecer antes de facer unha proposta de ordenación para Gondomar. Doutra forma, sen unha análise profunda do existente nin rigor nas previsións, en que se basea a proposta? Que criterios de ordenación se seguen? Hai con este PXOM unha idea de futuro para Gondomar ou non hai nada máis alá de marcar terreos urbanizables e non urbanizables?

Temos que empezar a pensar no Plan Xeral de Ordenación Municipal, o documento máis importante (e caro) que redacta unha administración local, como un instrumento multisciplinar que vai moito más alá das competencias da Concellería de Urbanismo. Un análise profundo do noso territorio non só nos permitiría que a proposta, en lugar de ser arbitraria e subxectiva, se fundamentase nunha base sólida, senón que permitiría coñecer e polo tanto conservar mellor o noso patrimonio e xerar riqueza e oportunidades económicas para o noso municipio.

Seguindo un procedemento totalmente alleo ao que marca a nova Lei do Solo non só non se vai acelerar o proceso de aprobación do PXOM do noso concello, senón que imos xerar confusión na poboación, expoñendo un “borrador” que non sabemos nin se se axusta á normativa, sen ningún tipo de seguridade xurídica e que polo tanto pode mudar completamente. É un desprezo total e absoluto ao urbanismo, que require do coñecemento profundo do territorio e da sociedade que o habita para elaborar calquera proposta de xeito serio e rigoroso.

CONCLUSIÓNS

Dende Gondomar Concello Aberto consideramos que o Plan Xeral debe redactarse seguindo o procedemento que marca a Lei do Solo en vigor, é dicir, empezando por un borrador do plan co contido necesario para a súa análise urbanística e dun documento inicial estratéxico (que en ningún caso son os documentos que nos foron entregados). Non seguir estes pasos só fará retrasar e enredar o proceso de aprobación do PXOM (xa de por si complexo), tanto cara á tramitación administrativa como á opinión pública. Non ten sentido ningún pedir á veciñanza que faga achegas a un documento sen validez e que dentro duns meses volva a facelas ao borrador que se presentará á Xunta de Galicia. Se se pretende facer partícipe á poboación no proceso de redacción dende o inicio, hai outras vías de facelo, como xa indicamos, e van, neste primeiro paso, por enfocar o debate nas necesidades colectivas.

Entendemos, polo tanto, que non cabe valorar unha proposta sen ningún tipo de reflexión nin análise previo, e que ademais, non ten ningún recorrido legal, e consideramos que é necesario e urxente comezar, canto antes, unha redacción do Plan Xeral de Gondomar rigorosa, participada e axustada á normativa vixente, con criterios urbanísticos integradores, solidarios e sustentables. No momento no que o Goberno nos entregue o preceptivo borrador co contido necesario para a súa análise urbanística, e o documento inicial estratéxico que marca a normativa de aplicación, este Grupo Municipal analizará, valorará e fará achegas aos mesmos, sempre co obxectivo de construír o mellor Gondomar posible para todos e todas.

ANEXO: MARCO NORMATIVO

URBANISMO E ORDENACIÓN DO TERRITORIO

MARCO EUROPEO
  • Carta europea de Ordenación del territorio, aprobada o 20 de maio de 1983 en Torremolinos.
  • Principios directores para o Desenrolo territorial sustentable do continente europeo, adoptados en Hannover en 2000.
  • Declaración de Lisboa sobre “Redes para o desenrolo territorial sostible do continente europeo: Pontes a través de Europa”, adoptada en Lisboa o 27 de outubro de 2006.
  • Declaración de Liubliana sobre a Dimensión territorial do desenrolo sustentable, de 2003.
  • Ditame sobre a Comunicación da Comisión relativa á cooperación para a ordenación do territorio europeo – Europa 2000 + (DOCCE 02/04/1996).
  • Resolución sobre unha política comunitaria de ordenación do territorio Europa 2000 (DOCCE 02/11/1992).
MARCO ESTATAL
  • Real Decreto Lexislativo 7/2015, do 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Solo e Rehabilitación urbana.
  • Real Decreto 2158/1978, do 23 de xuño, polo que se aproba o Regulamento de Planeamento para o desenrolo e aplicación da Lei sobre Réxime do solo e ordenación urbana.
  • Real Decreto 3288/1978, do 25 de agosto, polo que se aproba o Regulamento de Xestión urbanística Planeamento para o desenrolo e aplicación da Lei sobre Réxime do solo e ordenación urbana.
MARCO AUTONÓMICO
  • Lei 2/2016, do 10 de febreiro, do solo de Galicia.
  • Lei 10/1995, do 23 de novembro, de Ordenación del territorio de Galicia.
  • Decreto 19/2011, do 10 de febreiro, polo que se aproban definitivamente as Directrices de ordenación do territorio.
  • Decreto 20/2011, do 10 de febreiro, polo que se aproba definitivamente o Plan de Ordenación do Litoral de Galicia.
  • Decreto 28/1999, do 21 de xaneiro, polo que se aproba o Regulamento de disciplina urbanística para o desenvolvemento e aplicación da Lei do Solo de Galicia.

ACCESIBILIDADE

MARCO ESTATAL
  • Real Decreto Lexislativo 1/2013, do 29 de novembro, polo que se aproba o Texto Refundido da Lei Xeral de dereitos das persoas con discapacidade e da súa inclusión social.
  • Orde VIV 561/2010, do 1 de febreiro, pola que se desenvolve o documento técnico de condicións básicas de accesibilidade e non discriminación.
MARCO AUTONÓMICO
  • Lei 10/2014, de 3 de decembro, de accesibilidade.
  • Lei 8/1997, do 20 de agosto, de accesibilidade e supresión de barreiras (derrogada agás no relativo ao parágrafo primeiro do apartado 1 do artigo 40 e no apartado 1 do artigo 44).
  • Decreto 35/2000, do 28 de xaneiro, polo que se aproba o Regulamento de desenvolvemento.

AVALIACIÓN, RESPONSABILIDADE E ACCESO Á INFORMACIÓN AMBIENTAL

MARCO EUROPEO
  • Convenio sobre o acceso á información, a participación do público na toma de decisións e o acceso á xustiza en asuntos ambientais, firmada o 25 de xuño de 1998, ratificada o 29 de decembro de 2004 (DOUE 17/05/2005).
  • Directiva 2004/35/CE, do 21 de abril, do Parlamento Europeo e do Consello, sobre responsabilidade medioambiental en relación coa prevención e reparación de danos medio ambientais (DOUE 30/04/2004).
  • Directiva 2003/35/CE, do 26 de maio, pola que se establecen as medidas para a participación do público na elaboración de determinados plans e programas relacionados co ambiente e pola que se modifican, no que se refire á participación do público e o acceso á xustiza, as Directivas 85/337/CE e 96/61/CE do Consello (DOCE 25/06/2003).
  • Directiva 2003/04/CE, do 28 de xaneiro, do Parlamento Europeo e do Consello, relativa ao acceso ao público da información medioambiental e pola que se derroga a Directiva 90/313/CEE do Consello (DOCE 14/02/2003).
  • Directiva 2001/42/CE, do 27 de xuño, do Parlamento Europeo e do Consello relativa á avaliación dos efectos de determinados plans e programas no ambiente (DOCE 21/07/2001).
  • Decisión 1411/2001/CE, do 27 de xuño, do Parlamento Europeo e do Consello relativa a un marco comunitario de cooperación para o desenvolvemento sostible no medio urbano (DOCE 13/07/2001).
MARCO ESTATAL
  • Lei 19/2013, de 9 de decembro, de transparencia, acceso á información pública e bo goberno.
  • Lei 26/2007, do 23 de outubro, de Responsabilidade medioambiental.
  • Lei 27/2006, do 18 de xullo, pola que se regulan os Dereitos de acceso á información, de participación pública e de acceso á xustiza en materia de medio ambiente.
  • Lei 21/2013, do 9 de decembro, de Avaliación ambiental.
  • Real Decreto 2090/2008, do 22 de decembro, polo que se aproba o Regulamento de Desenvolvemento parcial da Lei 26/2007.

PROTECCIÓN DA NATUREZA E PAISAXE

MARCO EUROPEO
  • Convenio europeo da paisaxe (número 176 do Consello de Europa), feito en Florencia o 20 de outubro de 2000 e instrumento de ratificación do Estado español (BOE 5/2/2008).
  • Decisión 93/626/CEE, do 25 de outubro, do Consello relativa á celebración do Convenio sobre a diversidade biolóxica (DOUE 13/12/1993).
  • Directiva 92/43/CEE, do 21 de maio, do Consello relativa á conservación dos hábitats naturais e da fauna e flora silvestres (DOUE 22/07/1992).
  • Directiva 79/409/CEE, do 2 de abril, do Consello relativa á conservación das aves silvestres.
  • Directiva 2009/147/CE, do 30 de novembro, relativa á conservación das aves silvestres.
  • Regulamento (UE) 1143/2014, do 22 de outubro de 2014, sobre a prevención e a xestión da introdución e propagación de especies exóticas invasoras.
MARCO ESTATAL
  • Lei 42/2007, do 13 de decembro, do Patrimonio natural e da biodiversidade.
  • Real Decreto 630/2013, do 14 de novembro, polo que se regula o listado e catálogo español de especies exóticas invasoras.
  • Real Decreto 1803/1999, do 26 de novembro, polo que se aproba o plan director da rede de parques nacionais.
  • Real Decreto 1421/2006, do 1 de decembro, polo que se modifica o Real Decreto 1997/1995, do 7 de decembro, polo que se establecen medidas para contribuír a garantir a biodiversidade mediante a conservación dos hábitats naturais e da flora e fauna silvestres.
  • Real Decreto 1193/1998, do 12 de xuño, polo que se modifica o Real Decreto 1997/1995, do 7 de decembro, polo que se establecen medidas para contribuír a garantir a biodiversidade mediante a conservación dos hábitats naturais e da flora e fauna silvestres.
  • Real Decreto 1997/1995, do 7 de decembro, polo que se establecen medidas para contribuír a garantir a biodiversidade mediante a conservación dos hábitats naturais e da flora e fauna silvestres.
MARCO AUTONÓMICO
  • Lei 7/2008, do 7 de xullo, de protección da paisaxe de Galicia.
  • Lei 9/2001, do 21 de agosto, de conservación da natureza.
  • Decreto 67/2007, do 22 de marzo, polo que se regula o catálogo galego de árbores senlleiras.
  • Orde do 3 de outubro de 2011 pola que se actualiza o catálogo galego de árbores senlleiras.
  • Decreto 72/2004, do 2 de abril, polo que se declaran determinados espazos como zonas de especial protección dos valores naturais.
  • Decreto 82/1989, do 11 de maio, polo que se regula a figura de espazo natural en réxime de protección xeral.
  • Decreto 88/2007, do 19 de abril, polo que se regula o Catálogo galego de especies ameazadas.
  • Decreto 167/2011, do 4 de agosto, polo que se modifica o Decreto 88/2007, do 19 de abril, e se actualiza o dito catálogo.
  • Resolución do 28 de novembro de 2011, da Dirección Xeral de Conservación da Natureza, pola que se delimitan as áreas prioritarias de reprodución, de alimentación, de dispersión e de concentración local de aves incluídas no Catálogo galego de especies ameazadas, e se dispón a publicación das zonas de protección existentes na Comunidade Autónoma de Galicia en que serán de aplicación medidas para a protección da avifauna contra a colisión e a electrocución en liñas eléctricas de alta tensión.
  • Decreto 127/2008, do 5 de xuño, polo que se desenvolve o réxime xurídico dos humidais protexidos e créase o Inventario de humidais en Galicia.
  • En elaboración: Catálogo das paisaxes de Galicia.

RESIDUOS

MARCO EUROPEO
  • Directiva 2008/98/CE, do 19 de novembro, do Parlamento Europeo e do Consello sobre os residuos (DOUE 22/11/2008).
  • Directiva 1999/31/CE, do 26 de abril, do Consello relativa á vertedura de residuos (DOUE 16/07/1999).
  • Directiva 1994/62/CE, do 20 de decembro, do Parlamento Europeo e do Consello relativa aos envases e os residuos (DOCE 31/12/1994); modificada pola Directiva 2004/12/CE, do 11 de febreiro, do Parlamento Europeo e do Consello (DOUE 18/02/2004) e pola Directiva 2005/20/CE, do 9 de marzo, do Parlamento Europeo e do Consello (DOUE 16/03/2005).
  • Regulamento (CE) 1013/2006, do 14 de xuño, do Parlamento Europeo e do Consello, relativo ao traslado de residuos (DOUE 12/07/2006); modificado pola Directiva 2009/31/CE do 23 de abril, do Parlamento Europeo e do Consello, relativa ao almacenamento xeolóxico do dióxido de carbono (DOUE 05/06/2009).
MARCO ESTATAL
  • Lei 22/2011, do 28 de xullo, de residuos e solos contaminados.
  • Real Decreto 105/2008, do 1 de febreiro, polo que se regula a produción e xestión dos residuos de construción e demolición.
  • Real Decreto 952/1997, do 20 de xuño, polo que se modifica o Regulamento da execución da Lei 20/1986, do 14 de maio.
  • Real Decreto 833/1988, do 20 de xuño, polo que se aproba o Regulamento de execución da Lei 20/1986, do 14 de maio, básica de residuos tóxicos e perigosos.
MARCO AUTONÓMICO
  • Lei 10/2008, do 3 de novembro, de residuos de Galicia.
  • Decreto 59/2009, do 26 de febreiro, polo que se regula a rastrexabilidade dos residuos.
  • Decreto 174/2005, do 9 de xuño, polo que se regula o réxime xurídico da produción e xestión e o Rexistro Xeral de Produtores e Xestores de Residuos de Galicia.

ATMOSFERA E CAMBIO CLIMÁTICO

MARCO EUROPEO
  • Regulamento (CE) 1005/2009, do 16 de setembro, do Parlamento Europeo e do Consello, sobre as substancias que esgotan a capa de ozono (DOUE 31/10/2009).
  • Decisión 406/2009/CE, do 23 de abril, do Parlamento Europeo e do Consello, sobre o esforzo dos Estados membros para reducir as súas emisións de gases efecto invernadoiro a fin de cumprir os compromisos adquiridos pola Comunidade ata 2020 (DOUE 05/06/2009).
  • Directiva 2008/01/CE, do 15 de xaneiro, do Parlamento Europeo e do Consello relativa á prevención e ao control integrados da contaminación (DOUE 29/01/2008).
  • Directiva 2008/50/CE, do 21 de maio, do Parlamento Europeo e do Consello relativa á calidade do aire ambiente e a unha atmosfera máis limpa en Europa (DOUE 11/06/2008).
  • Directiva 2004/107/CE do Parlamento Europeo e do Consello do 15 de decembro de 2005, relativa ao arsénico, o cadmio, o mercurio, o níquel e os hidrocarburos aromáticos policíclicos no aire ambiente (DOUE 26/01/2005).
  • Directiva 2002/3/CE do Parlamento Europeo e do Consello de 12 de febreiro de 2002, relativa ao ozono no aire ambiente (DOUE 09/03/2002).
  • Directiva 1999/30/CE, do 22 de abril, do Consello relativa aos valores límite de dióxido de xofre, dióxido de nitróxeno e óxidos de nitróxeno, partículas e chumbo no aire ambiente, (DOUE 29/06/1999); modificada pola Decisión da Comisión 2001/744/CE, de 17 de outubro (DOUE 23/10/2001).
  • Directiva 96/62/CE, do 27 de setembro, do Consello sobre avaliación e xestión da calidade do aire ambiente (DOCE 21/11/1996); modificada polo Regulamento (CE) 1882/2003, do 29 de setembro, do Parlamento Europeo e do Consello (DOUE 31/10/2003).

MARCO ESTATAL
  • Lei 34/2007, do 15 de novembro, de calidade do aire e protección da atmosfera.
  • Real Decreto 102/2011, do 28 de xaneiro, relativo á mellora da calidade do aire.
  • Real Decreto 9/2005, do 14 de xaneiro, polo que se establece a Relación de actividades potencialmente contaminantes do solo e os criterios e estándares para a declaración de solos contaminados.
MARCO AUTONÓMICO
  • Lei 8/2002, do 18 de decembro, de protección do ambiente atmosférico de Galicia.
  • Orde do 3 de novembro de 2010 pola que se regula o outorgamento da autorización de gases de efecto invernadoiro, a considerar como instalación de baixas emisións e a solicitude de exclusión de instalacións de pequeno tamaño para o período 2013-2020.
  • Lei 1/1995, do 2 de xaneiro, de protección ambiental de Galicia.

CONTAMINACIÓN ACÚSTICA

MARCO EUROPEO
  • Directiva 2002/49/CE, do 25 de xuño, do Parlamento Europeo e do Consello, sobre avaliación e xestión do ruído ambiental (DOCE 18/07/2002).
  • Recomendación da Comisión, do 6 de agosto de 2003, relativa ás Orientacións sobre os métodos de cálculo provisionais revisados para o ruído industrial, procedente de aeronaves, do tráfico rodado e ferroviario, e os datos de emisións correspondentes.
MARCO ESTATAL
  • Lei 37/2003, do 17 de novembro, do ruído.
  • Real Decreto 1367/2007, do 19 de outubro, pola que se desenvolve a Lei 37/2003, do 17 de novembro, no referente a zonificación acústica, obxectivos de calidade e emisións acústicas.
  • Real Decreto 1513/2005, do 16 de decembro, pola que se desenvolve a Lei 37/2003, no referente á avaliación e xestión do ruído ambiental.
MARCO AUTONÓMICO
  • Decreto 106/2015, do 9 de xullo, sobre contaminación acústica de Galicia.

CONTAMINACIÓN ELECTROMAGNÉTICA

MARCO EUROPEO
  • Resolución do Parlamento Europeo sobre as Consideracións sanitarias relacionadas cos campos electromagnéticos do 2 de abril de 2009.
MARCO ESTATAL
  • Lei 9/2014, do 9 de maio, Xeral de Telecomunicacións.
  • Real Decreto 1066/2001, do 28 de setembro, polo que se aproba o Regulamento que establece as Condicións de protección do dominio público radioeléctrico, restricións ás emisións radioeléctricas e medidas de protección sanitaria fronte a emisións radioeléctricas.

PATRIMONIO CULTURAL

MARCO ESTATAL
  • Lei 16/1985, do 25 de xuño, do Patrimonio histórico español.
  • Real Decreto 111/1986, do 10 de xaneiro, de desenvolvemento parcial da Lei 16/1985.
  • Lei 10/2015, do 26 de maio, para a salvagarda do Patrimonio Cultural Inmaterial.
  • Decreto 449/1973, do 22 de febreiro, polo que se colocan baixo protección do Estado os «hórreos» ou «cabazos» antigos existentes en Asturias e Galicia.
MARCO AUTONÓMICO
  • Lei 5/2016, de 4 de maio, do patrimonio cultural de Galicia.
  • Decreto 232/2008, do 2 de outubro, sobre o Inventario xeral do patrimonio cultural de Galicia.

AUGAS

MARCO EUROPEO
  • Directiva 2000/60/CE, do Parlamento Europeo e do Consello, do 23 de outubro de 2000, pola que se establece un marco comunitario de actuación no ámbito da política de augas.
  • Directiva 91/271/CEE, do Consello, do 21 de maio, sobre o tratamento das augas residuais urbanas.
MARCO ESTATAL
  • Real Decreto 1514/2009, do 2 de outubro, polo que se regula a protección das augas subterráneas contra a contaminación e o deterioro.
  • Real Decreto Lexislativo 1/2001, do 20 de xullo, polo que se aproba o texto refundido da Lei de Augas.
  • Real Decreto 849/1986, do 11 de abril, polo que se aproba o Regulamento do Dominio Público Hidráulico, que desenvolve os títulos preliminar, I, IV, V, VI e VII da Lei 29/1985, de 2 de agosto, de Augas.
  • Real Decreto 817/2015, do 11 de setembro, polo que se establecen os criterios de seguimento e avaliación do estado das augas superficiais e normas de calidade ambiental.
  • Real Decreto Lei 11/1995, do 28 de decembro, polo que se establecen as normas aplicables ao tratamento das augas residuais urbanas.
  • Real Decreto 907/2007 do 6 de xullo polo que se aproba o Regulamento da Planificación hidrolóxica.
  • Real Decreto 509/1996, do 15 de marzo, de desenvolvemento do Real Decreto Lei 11/1995, do 28 de decembro, polo que se establecen as normas aplicables ao tratamento das augas residuais urbanas.
  • Real decreto 11/2016, do 8 de xaneiro, polo que se aproban os plans hidrolóxicos das demarcacións hidrográficas de Galicia-Costa, das bacías mediterráneas andaluzas, do Gaudalete-Barbate e do Tinto, Odiel e Piedras.
MARCO AUTONÓMICO
  • Lei 9/2010, de 4 de novembro, de augas de Galicia.
  • Decreto 59/2013, do 14 de marzo, polo que se desenvolve a Lei 9/2010, de 4 de novembro, de Augas de Galicia, en materia de execución e explotación de infraestruturas hidráulicas.
  • Orde do 29 de xaneiro de 2016 pola que se dispón a publicación da normativa do Plan hidrolóxico da demarcación hidrográfica de Galicia-Costa.
  • Resolución do 28 de xaneiro de 2013 pola que se revisa a declaración de zonas sensibles no ámbito territorial das bacías hidrográficas de Galicia-Costa.

TELECOMUNICACIÓNS

MARCO ESTATAL
  • Lei 9/2014, do 9 de maio, de Telecomunicacións.
MARCO AUTONÓMICO
  • Lei 3/2013, do 20 de maio, de impulso e ordenación das infraestruturas de telecomunicacións de Galicia.

ESTRADAS

MARCO EUROPEO
  • Directiva 2008/68/CE do Parlamento Europeo e do Consello, do 24 de setembro de 2008, sobre o transporte terrestre de mercadorías perigosas.

MARCO ESTATAL
  • Lei 37/2015, do 29 de setembro, de Estradas.
  • Real Decreto 1812/1994, do 2 de setembro, Regulamento Xeral de Estradas.
  • Real Decreto 1211/1990, do 28 de setembro, polo que se aproba a Lei de Ordenación dos Transportes Terrestres.

MARCO AUTONÓMICO
  •  Lei 8/2013, do 28 de xuño, de Estradas de Galicia.

AEROPORTOS

MARCO ESTATAL
  • Lei 48/1960, do 21 de xullo, de Navegación Aérea.
  • Real Decreto 2591/1998, do 4 de decembro, sobre a Ordenación dos Aeroportos de Interese Xeral e a súa Zona de Servizo.
  • Orde FOM/2585/2010, do 30 de xuño, pola que se aproba o Plan Director do Aeroporto de Vigo.
  • Real Decreto 297/2013, do 26 de abril, polo que se modifica o Decreto 584/1972, do 24 de febreiro, de Servidumes Aeronáuticas e polo que se modifica o Real Decreto 2591/1998, de 4 de decembro, sobre a Ordenación dos Aeroportos de Interese Xeral e a súa Zona de Servizo, en execución do disposto polo artigo 166 da Lei 13/1996, do 30 de dicembro, de Medidas Fiscais, Administrativas e de Orde Social.

MONTES

MARCO ESTATAL
  • Lei 43/2003, do 21 de novembro, de Montes.
  • Decreto 485/1962, do 22 de febreiro, polo que se aproba o Regulamento de Montes.
MARCO AUTONÓMICO
  • Lei 7/2012, do 28 de xuño, de Montes de Galicia.
  • Lei 13/1989, do 10 de outubro, de Montes veciñais en man común.
  • Decreto 52/2014, do 16 de abril, polo que se regulan as instrucións xerais de ordenación e de xestión de montes de Galicia.
 MINERÍA

MARCO ESTATAL
  • Lei 22/1973, do 21 de xullo, de Minas.
MARCO AUTONÓMICO
  •  Lei 3/2008, do 23 de maio, de Ordenación da minería de Galicia.

Gondomar, a 15 de xuño de 2016

1.7.16

Convocatoria de Asamblea Ordinaria o 2 de xullo

Convócase á Asamblea de Gondomar Concello Aberto para o sábado día 2 de xullo ás 19:30 horas no 
Centro Neural de Gondomar coa seguinte orde do día:


  1. Lectura e aprobación do acta da Asemblea anterior.
  2. Procedemento de Comunicación con CABE grupo municipal e CABE partido.
  3. CDL (Sede asignada a CABE): Organización do funcionamento do CDL.
  4. Organización da ASEMBLEA.
  5. URBANISMO. Posición do Grupo Municipal de CABE e partido político CABE fronte ao PXOM.
  6. COMUNICACIÓN. Grupo de traballo de Comunicación: Planificación, resultados e melloras. Distribución do boletín.
  7. RENOVACIÓN da MESA. Novos 2 candidatos para renovación da mesa actual e aprobación.
  8. ELECCIÓNS 26 XUÑO. Análise de resultados electorais e incidencias.
  9. Outros asuntos, rogos e preguntas.


16.6.16

Acto de campaña de En Marea en Gondomar

O xoves 17 de xuño ás 19 horas celébrase no Auditorio Lois Tobío de Gondomar un acto central de campaña de En Marea, cos seguintes intervintes:
  • ALEXANDRA FERNÁNDEZ, cabeza de lista por Pontevedra ao Congreso.
  • ÁNGELA RODRÍGUEZ, nº2 da lista por Pontevedra ao Congreso.
  • JOSUÉ VILLAR, concelleiro de Gondomar Concello Aberto e nº3 da lista por Pontevedra ao Congreso.
  • VANESSA ANGUSTIA, candidata por Pontevedra ao Senado.
  • XOSÉ LUIS MÉNDEZ FERRÍN, candidato de En Marea ao Senado por Pontevedra.
  • EVA SOLLA, vicevoceira de AGE no Parlamento Galego e Secretaria Xeral do PCG.

12.6.16

Acto de campaña de En Marea en Baiona

O domingo 12 de xuño as 20:00 haberá un acto informal de campaña de En Marea na Plaza do Concello de Baiona.

Intervirán:
  • Alexandra Fernández (Número 1 da lista ao Congreso)
  • Ángela Rodríguez (Número 2 da lista ao Congreso)
  • Josué Villar (Número 2 da lista ao Congreso)
  • Vanesa Angustia (Candidata ao Senado)
  • Silvano Montes (Coordenador local de Esquerda Unida en Baiona)
  • Rubén Pérez (voceiro do grupo municipal da Marea de Vigo)

31.5.16

Organización e planificación da campaña electoral

A Mesa de CABE, segundo se acordou en Asemblea ordinaria do día 20 de maio, convoca unha reunión o próximo día 3 de xuño ás 20:00h no Centro Neural (se houbese algún cambio informaríase do novo lugar de reunión), cun único punto na orde de día:

OBXECTO: Organización e planificación da campaña electoral que realizará En Marea sobre as Eleccións Xerais que se celebrará o próximo día 26 de Xuño.
  • LUGAR: Centro Neural (salvo novo aviso)
  • DÍA E HORA: Venres 3 de xuño ás 20:00h 
  • ROGO: Rógase a maior asistencia posible de tod@s para repartir o traballo xustamente

20.5.16

Asemblea de Gondomar Concello Aberto 0 20 de maio

Convócase Asemblea de Gondomar Concello Aberto para o próximo venres día 20 ás 20.45 na Casa da Cultura de Gondomar coa seguinte orden do día:

1. Aprobación se procede da acta anterior.
2. Información da Intermareal (Votación se CABE entra na mesma e en caso afirmativo elección representantes)
3. Plan de actuación de CABE ante a nova situación.
4. Alegacións Plan Sectorial da Pasaxe.
5. Información do grupo de Comunicación.
6. Rolda de intervencións libres.
7. Renovación de dous membros da mesa

7.5.16

Resumo do pleno ordinario do 5 de maio

Pauliño del Río, voceiro do Grupo municipal de CABE, resumíu o tratado no Pleno ordinario do cinco de maio.


Pleno Ordinario Maio 2016. Celebrado onte, día 5 no Auditorio Lois Tobío, as 20:00h.
Duración do mesmo 02:30 horas.
Propostas do Goberno

-Convenio de Colaboración entre a Deputación e o Concello para a retirada dos vehículos usados.
Aprobado por unanimidade.

-Aprobación inicial da Ordenanza de aparcamento limitado. Rexeitada.
Votos a prol: 7  PSOE e MM.
Votos en contra: 10 CABE, PP e IxG.
Gondomar Concello Aberto, anunciou e votou en contra dunha Ordenanza baseada nunha Lei de tráfico obsoleta, derrogada e que non está en vigor. Di moito da inacción e pasotismo deste goberno polos asuntos públicos a presentación para aprobación inicial dunha Ordenanza municipal xa caduca e ineficaz dende o seu inicio.  Máxime, que advertido do motivo e dándolle a oportunidade de facelo correctamente, se empeñen no erro por pura arrogancia. E xa non entramos nos motivos de fondo dunha ordenanza arbitraria, con importes absolutamente desproporcionados nas sancións pecuniarias ou na discrecionalidade absoluta nas medidas cautelares (inmobilización e retirada da vía pública dos vehículos).

Propostas da Oposición

-Moción do IxG (1) Colocación de marquesiñas na parroquia de Couso. Aprobado por unanimidade.

Mocións de CABE (4) )

DECLARAR A GONDOMAR VILA LIBRE DE CIRCOS CON ANIMAIS. 
Un importante número de países e vilas de todo o mundo xa vetaron o uso de animais nos circos en base a súa protección e benestar, ao considerar que a súa exhibición e condicións de vida supoñen unha crueldade, ao mesmo tempo que incrementan o tráfico ilegal de animais e caza furtiva de especies protexidas. Gondomar únese agora a esa rede e será un Concello libre de circos con animais, que non autorice, promova ou ampare a instalación deste circos con animais e que non permita publicidade de  espectáculos circenses.  Aprobase por maioría
Votos a prol:  14 CABE, MM, PSOE e PP
Abstención:   3 IxG.

SEGURIDADE NA ESTRADA PO331.
Estrada de titularidade autonómica que, dende os Arcos ao Polígono da Pasaxe descorre polo núcleo urbano de Vincios densamente poboado, estrada que se pode considerar unha travesía urbana e pola que descorren a diario 8.600 vehículos (segundo a Memoria de Tráfico do ano 2015). 
Neste núcleo prodúcense situacións de perigo a diario para os que teñen que cruzar esta vía, e hai algúns pasos de peóns que na actualidade non dan unha resposta adecuada e satisfactoria á seguridade dos mesmos. É o caso do paso de peóns que esta á altura da ferretería Vincios, onde a un e outro lada da estrada hai paradas de autobuses, que son utilizadas tamén para o transporte escolar, tanto do alumnado do CEIP Serra Vincios como dos que se desprazan ao centro da Vila para ir aos institutos IES Terra de Turonio e IES Auga da Laxe. 
Sabendo da preocupación da veciñanza de Vincios por esta situación (as nove entidade veciñais, de toda índole existentes na parroquia, teñen remitido escritos ao Concello e á Estradas da Xunta) como da toma en consideración da administración para resolver este problema que  sen embargo segue sen facerse e dado que a situación actual non permite garantir a seguridade dos escolares como da veciñanza usuaria da vía solicitamos dirixirnos á Administración autonómica para que solucione este asunto implementando as medidas técnicas e normativas necesarias.
Aprobada por unanimidade.

TRANSPORTE INTERURBANO EN GONDOMAR. 
Hai unha nova situación creada no transporte interurbano na Galiza polo fallo do Tribunal Supremo que anula a prorroga das concesións feita pola Xunta ás empresas de transporte. Prórroga dada en contra da normativa comunitaria (de obrigado cumprimento). 
A aprobación en 2010 desta prórroga exprés, agora anulada, xa fora contravertida, fíxose sen o ditame do Comité Galego de Transportes, nin do Consello Económico e Social, sen a súa remisión a outras consellerías (mesmo da de Educación e iso que tamén afectaba ao transporte escolar) e cunha tramitación parlamentar en lectura única sen posibilidade de emendas parcial . 
Esta sentencia incide de xeito directo no noso Concello e no conflito e problemática do transporte de viaxeiros en Gondomar (as empresas concesionarias estaban personadas na causa) Conflito que dende hai décadas afecta aos veciños e veciñas de Gondomar usuarios deste servizo esencial e que teñen que sufrir o esperpento de terse que baixar en Mañufe en vez de na estación de autobuses ou non poden ir máis aló dda Florida en Vigo. 
O Pleno acordou solicitar da Xunta de Galiza información sobre como afecta esta sentenza ao transporte interurbano en Gondomar, a situación das liñas e concesións ou se se vai producir unha nova licitación. Para isto solicitamos unha xuntanza entre a Xunta e os representantes da Corporación Municipal de Gondomar para abordar este tema e porlle solución. Debemos ver esta sentenza como unha xanela de oportunidade para resolver este conflicto absurdo e enquistado no tempo.
Apróbase por unanimidade.

USO DO CENTRO NEURAL. 
Despois do traslado da Policía Local a determinadas dependencias do  Centro Neural, o actual goberno impide a celebración de actos cidadáns e políticos na sala multiusos , como sempre se fixo. A maiores o antigo salón de Plenos da Casa de Cultura foi dividido e destinado a arquivo e futura aula de formación, polo que tampouco se pode usar. Deste xeito dos dous locais que tiña o concello para realizar cidadáns actos cidadáns quedamos sen ningún. Non parece razonable nin de sentido común privar á veciñanza de locais para actos ou asembleas. 
O acordo tomado é que a sala multiusos do Centro Neural estará ao servizo da cidadanía de Gondomar e seguirá tendo entre os seus cometidos o seu uso para xuntanzas veciñais e cidadáns, incluídas ás das formación políticas, a fin de fomentar e facilitar a participación de todos e todas na vida política, económica, cultural e social do noso Concello. 
Apróbase por unanimidade.

Na quenda de rogos e preguntas o Sr.Alcalde en vez de contestalas no Pleno, como era habitual remitiuse a que as contestaría por escrito. Onde quedou a transparencia, a participación e facer do Pleno o centro da vida política de Gondomar? 

Gondomar,  6 de maio de 2016
Pauliño del Río Iglesias.

Voceiro do Grupo Municipal de Gondomar Concello Aberto.

3.5.16

Mocións e convocatoria do pleno o 5 de maio

Para o xoves, 5 de maio, ás 20:00 horas, está convocado pleno no Auditorio Lois Tobío. A orde do día e que figura abaixo. CABE presentará a seguintes mocións:

Mocións

Orde do día
  1. Aprobación da renovación do Convenio de colaboración entre a Deputación de Pontevedra e o Concello de Gondomar para o servizo de recollida de vehículos abandonados e o seu posterior tratamento.
  2. Aprobación inicial da modificación da Ordenanza reguladora do estacionamento limitado e gratuíto (zona azul).
  3. Fiscalización e control dos órganos de goberno: Dación de conta das Resolucións.
  4. Mocións.
  5. Rogos e preguntas.

13.4.16

Concentración do 14 de abril


Convocamos á cidadanía a concentrarnos mañá, 14 de abril, ás 12:30,  diante da Praza do Concello, como homenaxe á II República.

9.4.16

Resumo do Pleno ordinario do concello do 8 de abril

Resumo de Pauliño del Río, o noso voceiro no Concello de Gondomar, do acordado no Pleno
ordinario do oito de abril
Pleno Ordinario, Abril 2016. Celebrado onte, día 8 no Auditorio Lois Tobío, as 20:00h.

Duración do mesmo 5:30 horas.

Propostas do Goberno:

Única: Mostrar conformidade co borrador consensuado polos 14 Alcaldes da Área Metropolitana.

Votos a prol: PSOE, PP, MM e IxG.

Abstención Gondomar Concello Aberto. Motivos principais: Non se garante unha solución a curto prazo no tema do Transporte interurbano de Gondomar (seguimos co esperpento de deixar aos viaxeiros a 2 quilómetros de Gondomar). Non hai nin un somero estudio económico financeiro dos custes para os concellos e o financiamento da Area Metropolitana. Non se nos aclara se supón a desaparición da Mancomunidade do Val Miñor. Moitas dúbidas co subministro de auga en alta e a súa repercusión nas tarifas cando se traspasen os encoros de Eiras e Zamáns. Unha ocasión perdida polo Sr. Alcalde para consensuar co resto das forzas políticas de Gondomar a postura do Concello cara a futura Área Metropolitana. Ao longo destes meses non convocou unha soa xunta de voceiros para tratar este tema.

Propostas da Oposición:

Moción do PP (1) Comparecencia da concelleira de Igualdade: Unanimidade.
Moción de IxG (1) Proposta de Asfaltado de viario do camiño da Costa e Seidons. Unanimidade.

Propostas de CABE: (5)

CONMEMORACIÓN DO 14 ABRIL, PROCLAMACIÓN DA II REPÚBLICA. Condena do alzamento militar do 18 de xullo do 1936. Que ondee a bandeira republicana coma homenaxe aos que defenderon a II República e a legalidade democrática. Organización polo Concello de actos
 conmemorativos e divulgativos deste 85 aniversario. Apróbase por maioría.

  • Votos a prol 6: CABE, MM
  • En contra: 4 PP
  • Abstención: 7 PSOE e IxG.


POLA RECUPERACIÓN DA MEMORIA HISTÓRICA. Cumprimento da Lei da Memoria histórica. Apróbase por maioría.

  • Votos a prol: 10 CABE, MM, PSOE.
  • Abstencións: 6 PP e IxG.


SEGURIDADE PÚBLICA EN GONDOMAR: Ínstase ao Sr. Alcalde como Presidente da Xunta Local de Seguridade para que traslade a inquedanza de veciñanza e comerciantes polo roubos e entradas en locais, garaxes e vehículos, que se trate este tema e se implementen as medidas necesarias para corrixir esta situación. Apróbase por unanimidade.

REVERSIÓN A PUBLICO DO HOSPITAL ÁLVARO CUNQUEIRO. Que a corporación Municipal sesume á denuncia ante Europa da concesión privada do HAC realizada pola Asociación para a defensa da sanidade pública. Que se sume á petición parlamentaria de rescate da concesión. Que se dea traslado desta Moción ao resto dos concello do Val Miñor. Apróbase por maioría.

  • Votos a prol: CABE, MM, PSOE e IxG.
  • En contra o PP.

MOCIÓN DE URXENCIA DO MM: Dirixirse á Consellaría de Educación para instar a que renuncie ao peche anunciado e manteña aberta a Escola Infantil de Mañufe. Aprobada por unanimidade.

MOCIÓN DE URXENCIA PRESENTADA POR CABE: SEGURIDADE E ACCESO AO CEIP SERRA- VINCIOS. Medida inmediata, peche do recinto escolar dotando ao portal exterior dun porteiro automático e videoporteiro. Medidas a tomar antes do comezo do curso escolar 2016/2017 que se consensúe entre a comunidade escolar e as Administracións local e autonómica a planificación e execución das obras de acceso ao recinto escolar. Aprobada por unanimidade.
Salientar nesta moción a indignación das nais e pais presentes que increparon constante e repetidamente ao Sr. Alcalde acusandoo de mentir de forma reiterada nas súas explicación par xustificar a súa falla de xestión e como se perdeu todo un curso escolar con escusas, mentiras e constantes cambios de opinión e de solucións a esta problemática. Incluso lle esixiron en numerosas ocasións un mínimo de respecto.

Non se pode mentir e terxiversar os feitos de forma reiterada para xustificarse ante a súa falla de cumprimento das promesas dadas, a falla de consideración e desplantes á comunidade educativa, a ineficacia e ineficiencia da xestión do seu goberno, a falla de compromiso coa seguridade dos nenos e nenas e a ausencia total de criterio para abordar este tema. Cando un gobernante perde a noción da realidade, mal asunto.

Gondomar, 8 de abril de 2016

Pauliño del Río Iglesias.

Voceiro do Grupo Municipal de Gondomar Concello Aberto.

5.4.16

Convocatoria do grupo de comunicación o 6 de abril

Convócase reunión de comunicación para o vindeiro mércores 6 de abril ás  20:30 h para tratar da maquetación, deseño e elaboración do boletin nº 2.

Mocións e convocatoria de pleno ordinario para o xoves 7 de abril

O próximo Pleno Ordinario, xoves día 7 de abril ás 20:00 horas, no Auditorio Lois Tobío.

Orde do día:
Punto Único: Proposta da Alcaldía para dar conformidade ao borrador de modificación da Lei 4/2012 da Área Metropolitana.

MOCIÓNS:

CABE (pica encol do texto para acceder ao documento)

PP
  • Comparecencia da Concelleira de Igualdade.
IxG
  • Amaño camiño de Piquetes. Mañufe.

24.3.16

Eu acollo

Queremos un lugar seguro para as persoas refuxiadas

Desde que empezou a crise de persoas refuxiadas, a sociedade civil en España mostrouse enormemente solidaria e a favor da acollida das xentes que o perderon todo fuxindo dos conflitos, a violencia e as crises humanitarias. Con todo, o goberno español segue sen escoitarnos.
Pero queremos que se nos escoite e, para iso, faise imprescindible unirnos e xerar unha gran presión desde abaixo na que organizacións, colectivos e asociacións de todo tipo sumémonos e esixamos ao goberno español que aumente significativamente o número de prazas de reasentamento, incluídas as destinadas a mulleres e nenas e a persoas en situación de especial vulnerabilidade.
Por iso queremos pedirvos que vos sumedes a un manifesto que faremos chegar ao goberno.

Propuxémonos sumar 1.000 organizacións ou colectivos. Só facendo moito ruído o goberno, que ata agora permaneceu de costas ao sufrimento de miles de persoas en situación desesperada, se dignará a escoitar.


Descarga o Manifesto aquí

Andaina polo Galiñeiro

O domingo 17 de abril hai unha nova edición da Andaina polo Galiñeiro, a sexta.

Dende a Plataforma de defensa da serra do Galiñeiro fan un chamamento a todas as persoas que sintan o monte Galiñeiro como seu para que colaboren con ela. Este convite é extensible a todas as organizacións, asociacións e entidades da redonda (e doutros lugares tamén) a participar na medida das súas posibilidades, e no xeito que eles e elas estimen, a traballar coa Plataforma na protección desta serra.

16.3.16

Convocatoria de Asemblea veciñal o 16 de marzo

Convócase á Asamblea de Gondomar Concello Aberto para o mércores día 16 ás 20:30 horas na
Casa da Cultura de Gondomar coa seguinte orde do día:


  1. Aprobación se procede da acta anterior.
  2. Plan de actuación de CABE na nova situación.
  3. Información das xuntanzas das Mareas; debate do documento de Marea de Vig e proposta de regulamento para xuntanzas intermareais.
  4. Alegacións Plan Sectorial de A Pasaxe
  5. Información grupo de comunicación.
  6. Rogos e preguntas.
  7. Cambio dos membros da mesa.

2.3.16

Mocións de CABE no pleno do xoves tres de marzo

No pleno ordinario do Concello de Gondomar do xoves tres de marzo (20:00 no Auditorio Lois Tobío) os concelleiros de CABE presentarán as seguintes mocións:




  •                 Solicitude de comparecencia do Concelleiro de Urbanismo.
  •                 Asociación Galega de Artesáns Tradicionais (AGAT) 
  •                 PAH. Desafiuzamentos e Plan de vivenda.
  •                 40º Aniversario da República Árabe Saharaui Democrática


29.2.16

Convocatoria do grupo de comunicación do 2 de marzo

Convócase reunión do Grupo de comunicación para o mércores 2 de marzo, ás 20:30 horas, no local de CABE.

24.2.16

Comunicado de CABE

O pasado sábado, 20 de febreiro, a asemblea de Cabe decidiu recoñecer e agradecer a labor que desenvolve a Asociación Galega de Artesáns Tradicionais (AGAT) en Gondomar.
Esta asociación forma artesáns de diferentes sectores e convoca cursos de perfeccionamento, de custo cero para as participantes, en diferentes técnicas, sobor de todo no téxtil.

Grazas ao seu traballo, dáselle un recoñecemento oficial ás competencias dos artesáns que alí se forman e ademais o nome de Gondomar é coñecido no ámbito da artesanía en Galicia e en toda España.
Son estes os motivos polos que Gondomar Concello Aberto defende a permanencia do Taller da AGAT en Gondomar e, fronte as declaracións vertidas por parte de algúns membros do equipo de goberno, entendemos que por absoluto descoñecemento do labor alí desenvolvido, solicita que o concello valore e difunda a súa actividade.

Convocatoria do grupo de traballo do PERI 0 25 de febreiro

Para o xoves 25 ás 16:00 horas no local de CABE convócase ao Grupo de traballo para preparar as alegacións ao PERI, tal como acordamos na pasada asemblea. 

17.2.16

Convocatoria de Asemblea veciñal o sábado 20 de febreiro

Convócase Asemblea veciñal para o sábado 20 de febreiro, ás 19:00, na Casa da Cultura de
Gondomar, coa seguinte orde do día minutada:

1.  Lectura e aprobación se procede da acta da asemblea anterior (10 min.)
2. Valoración das respostas á saída de CABE do goberno municipal (15 min.)
3. Información dos concelleiros de CABE (15 min.)
4. Información da situación do polígono da Pasaxe e da gasolineira de Vincios (Referencia Pura) (30 min.)
5. Información da proposta de usos do CDL (Referencia Chechu).
Carta da veciña de Peitieiros sobre o conflito polo Taller de Artesanía Téxtil de Gondomar (20 min.)
6. Plan de actuación de CABE na nova situación (20 min.)
7. Información das xuntanzas das Mareas (15 min.)
8. Cambio dos membros da mesa (5 min.)
9. Rogos e preguntas (5 min.)

Convocatoria de Xuntanza sobre o Peri da Pasaxe o 18 de febreiro

Convócase xuntanza sobre o PERI da Pasaxe o xoves 18 de febreiro ás 16:00 horas no local de CABE no CDL.

15.2.16

Convocatoria do grupo de comunicación o 17 de febreiro

Convócase reunión do Grupo de comunicación para o próximo mércores, 17 de febreiro, ás 20:00 horas no local de CABE.

2.2.16

Comunicado de CABE ate a decisión da Asemblea do 30.01.2016

COMUNICADO DE CABE ANTE A DECISIÓN DA ASEMBLEA DO 30/1/2016

O pasado verán, asinamos un pacto para constituír un único goberno municipal plural e dialogante entre si e coa cidadanía, co obxectivo de mudar unha situación que tiña sen atender necesidades básicas dos veciños e veciñas de Gondomar.

Nin nese momento nin agora consideramos que estar dentro do goberno sexa un fin en si mesmo; nós considerámolo un medio, unha ferramenta de transformación da realidade.  Acordamos que a acción de goberno se tiña que basear en tres principios: coordinación, transparencia e participación, e nun código ético que aseguraba que a política municipal fose unha actividade no que os veciños e veciñas participasen e puidesen decidir democraticamente en todos os asuntos da súa comunidade.

Durante estes meses de traballo detectáronse diferentes incumprimentos dos acordos asinados. Coa vontade de poñerlle solución, e tras debatelo en asemblea no mes de novembro, instamos aos nosos socios de goberno a mudar esa situación como condición necesaria para que CABE continuara no goberno.

Propuxemos dúas medidas, a coordinación efectiva do goberno municipal e a posta en marcha dunha Comisión de seguimento do Acordo asinado. A coordinación do grupo de goberno seguiu sen ser efectiva, e a invitación de CABE a Manifesto Miñor e ao PSOE para reconducir a situación non foi aceptada, polo que a situación de descoordinación agravouse.

Como paradigma da situación no que se atopaba o goberno temos o último pleno municipal do 21 de xaneiro, feito de forma unilateral polo señor alcalde, sen coordinación cos seus socios de goberno, sen transparencia, sen diálogo cos grupos da oposición e que foi ademais inútil e un gasto innecesario para as arcas municipais.

Sabemos e aceptamos o custe político desta decisión de abandonar o goberno por parte de Gondomar Concello Aberto, pero maior sería o custe político de decepcionar á cidadanía que nos apoiou para facer unha política diferente.

Non sendo posible facer isto dende o seo do goberno, a intención de CABE é conseguir estes obxectivos dende a oposición. O que CABE en ningún caso vai facer é oposición dentro do goberno.
Os nosos obxectivos non mudaron dende o nacemento da nosa organización e non está no ADN de CABE acomodarse ao sillón: viñemos a facer un punto e aparte nas políticas municipais .

Rolda de prensa de CABE respecto á decisión da Asemblea do 30.01.16

O martes dous de febreiro, contra as 12:00, no Concello de Gondomar, os concelleiros e membros rolda de prensa para dar a coñecer o comunicado respecto ao acordo da Asemblea do pasado día 30 de xaneiro.
de CABE convocan a unha

Concello de Gondomar
2 de febreiro
12:00

30.1.16

Asemblea veciñal

A Mesa da Asemblea de CABE convoca pola presente a toda a veciñanza de Gondomar a unha  asamblea que se celebrará no Centro Neural, lugar das Cercas, o vindeiro sábado día 30 dos  correntes a partir das 19.00 horas (sete da tarde) coa seguinte

ORDE DO DÍA

1. Lectura e aprobación, se procede, da Acta da asamblea anterior
2. Proposta de que os concelleiros de CABE abandonen o Goberno do Concello de  Gondomar

23.1.16

Asemblea veciñal

A Mesa da Asemblea de CABE convoca pola presente a toda a veciñanza de Gondomar a unha que se celebrará no Centro Neural, lugar das Cercas, o vindeiro martes día 26 dos correntes a partir das 20 horas (oito da tarde) e ata ás dez horas, coa seguinte
asemblea

ORDE DO DÍA 

1º- Lectura e aprobación, se procede, da Acta da asamblea anterior.
2º- Aprobación da representación de CABE nos grupos de traballo da Axenda 21.
3º- Informe e debate sobre propostas do grupo de transparencia.
4º- Informe e debate dos representantes institucionais de CABE no Concello.
5º- Rogos, preguntas e asuntos varios.

Acta do Grupo de transparencia

Velaquí queda a ligazón á acta do Grupo de transparencia.


20.1.16

Xuntanza sobre comercio e dinamización económica municipal

Convócase unha xuntanza sobre comercio e dinamización económica municipal o vindeiro luns, 25 de xaneiro, ás 21 horas na sede de CABE. Trátase de xuntar ideas que poidan ser impulsadas dende a concellería de dinamización e emprego.

16.1.16

Recollida de sinaturas para composteiros

Durante os días venres 15, sábado 16 e domingo 17, contra as 16:30, no CDL, estanse recollendo sinaturas para participar no programa de compostaxe comunitario da Deputación de Pontevedra. 


Charla informativa sobre o TTIP

O venres 22 de xaneiro, contra as 20:00, na Aula 06 do Centro de Desenvolvemento Local (CDL), haberá unha charla informativa sobre o Tratado de Libre Comercio EEUU-Unión Europea.

5.1.16

Grupo de traballo de transparencia

O vindeiro martes, dezanove de xaneiro, ás 20 horas reúnese o Grupo de traballo de transparencia no local de Cabe no CDL (antigo Colexio Enrique Rodríguez Márquez).
Están convidada toda a cidadanía.
Comenzamos o ano coa posta en marcha deste novo grupo

31.12.15

Basta de violencia machista

Ante o novo e brutal asasinato dunha muller, esta vez no concello de Mos e polas contínuas peticións de facer actos de repulsa no Val Miñor, diferentes organizacións feministas do Val Miñor queremos mostrar a nosa máis enérxica loita contra a violencia machista polo que nos imos concentrar no Parque da Ramallosa, o xoves día 31, ás 18 horas.

O machismo mata, non sexas cómplice!

Abur, 2015!

Remata 2015 e fainos pensar que hai un ano non estabamos aquí e moitas das persoas que nos fomos incorporando nin sequera soñabamos con isto. Fomos xuntando as ganas de cambiar o concello desde moitas posturas e lugares diferentes e creamos Gondomar Concello Aberto
Creamos unha candidatura de vinte e oito  persoas e unha asemblea chea de ilusión, traballo e forza e obtivemos representantes que están no goberno municipal. Tamén temos e tivemos erros pero o que nos define é a nosa diversidade e que sempre hai alguén cunha nova contribución.
Esperamos seguir aprendendo no 2016, facelo mellor e seguir contando con vós.

Unha aperta.

12.12.15

VIII Premio de Poesía Victoriano Taibo

Hoxe, 12 de decembro, ás 19:30 horas, terá lugar no auditorio municipal Lois Tobío de Gondomar a entrega do VIII Premio de Poesía Victoriano Taibo, convocado polo Instituto de Estudos Miñoranos e a Entidade Local de Morgadáns. Na gala participarán, ademais do gañador, o poeta Iñaki Varela Pérez, a escritora Marta Dacosta, o grupo de gaitas Balcón do Miñor, de Morgadáns, e o grupo de teatro afeccionado Bertorella, que porá en escena unha dramatización de Contos pequenos, obra inédita de Victoriano Taibo. A entrega física do galardón correrá a cargo do alcalde de Gondomar, Francisco Ferreira, e clausurará esta actividade, previsiblemente, o presidente da Real Academia Galega, Xesús Alonso Montero.
O certame literario pasa por un momento difícil, pois necesita o compromiso decido das administracións da zona para ter continuidade.
 Unha asociación de tanto mérito como Espazo Lectura manifesta o seu apoio á continuidade deste prestixioso Premio e anima ás súas socias e socios  a asistir a este acto.
Desde o grupo de comunicación difundimos esta proposta e convidamos a asistir a toda a cidadanía de Gondomar.

6.12.15

Programa e 20 propostas de En Marea

Velaquí a ligazón ás 20 propostas de En Marea e mais ao programa electoral para as eleccións xerais
do 20D.

Actividade prevista para o luns 7

Mañá, 7 de decembro, está previsto:

  • Ás 12:00, no Casino de Sabarís: xuntarnos para repartir dípticos.
  • Ás 17:00, na sede de CABE: 
  • Elaborar materiais de campaña
  • Facer fotos das persoas que se acheguen para utilizar ese material con frases na rede.

5.12.15

Xuntanza de En Marea

Alexandra Fernández e Josué Villarnúmero 1 e número 3 por Pontevedra de En Marea, reuníronse con activistas do Val Miñor na noitiña do venres 4 en Gondomar.
 

Entre outros e outras estaban Ximena Varela, concelleira de CABE,  José Cuevas, concelleiro de Nigrán Decide,  Rosa Pascual de Podemos Gondomar e X. M. Crego de Anova Val Miñor

Pegada de cartaces de En Marea

Mañá, domingo 6 de decembro, os simpatizantes de En Marea de Baiona, Nigrán e Gondomar, quedaremos ás 22:00 horas, nos respectivos concellos de cada municipio, como punto de reunión, para a pegada de cartaces.

Lembra:
  • Domingo 6 de decembro
  • Ás 22:00
  • Concellos de Baiona, Nigrán e Gondomar

Encontro con Josúe Villar, candidato ao Congreso por En Marea

O domingo 6 de decembro, ás 13:30, na Tapería O Druída, celebraremos un encontro-vermú con Josué Villar Ballesteros, candidato ao congreso, número tres na lista de En Marea, nas vindeiras eleccións do 20 de decembro. 

Lembra


  • Domingo 6 de decembro, ás 13:30
  • Tapería O Druida
    (Praza Mario Puentes, 8)
    Patos, Nigrán


3.12.15

En Marea

Mañá, venres 4 de Decembro, convocamos a toda a cidadanía disposta a traballar na campaña de En Marea para organizar o traballo de Campaña no Val Miñor. Tamén recibiremos a visitas das persoas que forman a  candidatura da provincia de  Pontevedra.
A xuntanza de organización de campaña será ás 20:00 na aula 06 do CDL de Gondomar (antigo Colexio Enrique Rodríguez Márquez) na Avenida do Conde s/n.
Esperamos contar coa vosa axuda e participación para o traballo de campaña.

Grazas e moita forza!

1.12.15

Apoio a En Marea

Na súa asemblea do sábado 28, Gondomar Concello Aberto, grupo de unidade popular participante no goberno de Gondomar,  decidíu apoiar a candiatura En Marea nas eleccións xerais do vindeiro 20 de decembro de 2015.

Convocatoria de Asemblea veciñal

Para as 20: 30 do mércores 2 de decembro está convocada a Asemblea veciñal na Casa da Cultura.


A orde do día é a seguinte
1. Lectura e aprobación da acta anterior
3. Estación de bombeo ("tanque de tormentas"): información e debate da situación actual
4. Varios
2. Renovación da mesa